JVC aktuality

RIADIME SA ZÁSADOU, ŽE LEN KVALITNÉ VÝROBKY MÔŽU DLHODOBO PRINÁŠAŤ ÚŽITOK.

Recenzia kamery JVC VN-H657WPU

Recenzia kamery JVC VN-H657WPU

Externá PTZ kamera s Full HD rozlíšením, 360 stupňovým bezlimitným otáčaním, vynikajúcim výkonom pri nízkych svetelných podmienkach a vďaka vysokým štandardom kvality zhotovenia, ktorými je spoločnosť JVC preslávená, je táto kamera vítaným prírastok do rodiny JVC HD kamier.

Spoločnosť JVC má veľké skúsenosti podložené históriou vo výrobe kvalitných kamier a CCTV komponentov. Ich spoľahlivosť je dobrá, ak nie lepšia, ako u ostatných výrobcov. Ponúkajú extrémne dobrú kvalitu obrazu a výkon pri nízkej hladine osvetlenia patrí k najlepšiemu v tomto priemyselnom odvetví. K posledným predstaveným artiklom patrí externá PTZ kamera, ktorá poskytuje Full HD 1080p rozlíšenie, 360 stupňové bezlimitné otáčanie s Direct-drive motorom, ktorý zaručuje mimoriadne presné otáčanie a približovanie. Toto je prvá JVC PTZ kamera, odkedy prerazili na trh so svojou HD/H.264 kamerovou sériou. Tak si poďme priblížiť ako v tejto recenzii obstála.

Full HD 1080p rozlíšenie

Kvalita obrazu tejto PTZ kamery je porovnateľná, ak nie kvalitnejšia, ako u iných modelov v tejto triede, ktoré som mal možnosť vidieť. Obrázky sú ostré a detailnosť, ktorú by ste očakávali od rozlíšenia 1080p je tu plne zastúpená. JVC kamera Vám umožňuje kompletne nastaviť všetky aspekty obrazu, ale prednastavené schémy sú perfektne vyladené - vyváženie bielej, farebná korekcia a ostrosť sú na svojom mieste. Vo výslednom obraze sa nenachádza žiadne rozostrenie, skreslenie a navyvážená teplota farieb. Spolu s týmto vynikajúcim rozlíšením idú ruka v ruke aj tradičné doplnky, ako napríklad stabilizácia obrazu a redukcia šumu v obraze. Kamera bola testovaná z trojmetrovej výšky. Počas testovania sa v obraze neobjavilo žiadne fládrovanie ani počas denného svetla, keď bola kamera vystavená extrémnemu jasu. „Low Light" výkon počas noci bol perfektný - minimálne zarušenie obrazu. A aj napriek tomu, že kamera nedisponuje vstavaným IR prísvitom, tak obraz, ktorý kamera produkovala bol lepší, ako obraz z kamery so vstavaným IR prísvitom.

Direct-drive motor

Mnoho pohybových mechanizmov PTZ kamier sa spolieha na klasické čapy a remene. Pri tomto type pohonu dochádza k rýchlemu opotrebeniu, hlavne keď je v kamere nastavená funkcia hliadkovania počas zadefinovanej doby nečinnosti. Namiesto toho JVC kamera používa Direct-drive motor - bez remeňov a čapov. Výsledkom je mechanizmus s lepšou odolnosťou a spoľahlivosťou: MTBF kamery predstavuje 90 000 hodín. Ďalším kľúčovým prvkom Direct-drive mechanizmu je to, že zabezpečuje precízny pohyb pri variabilnej rýchlosti otáčania. Stručne povedané, tento prvok vylepšuje PTZ ovládanie a pomáha predlžovať životnosť kamery.

„Low Lux"

Od uvedenia na trh mala JVC HD séria najlepšie „Low Lux" rozhranie, s ktorým som sa stretol. Pravidelne som bol konfrontovaný s kvalitou obrazu pri 0 luxoch, ktorá výkonnostne predčila konkurenciu s integrovaným IR prísvitom. VN-H657WPU nie je výnimkou. Disponuje rovnakým "Low Lux" výkonom ako ostatné kamery z HD série. Testovanie kamery prebiehalo počas noci, v rozsahu od 0.3 lx až po 0.05 lx a bez ohľadu na svetelné podmienky obraz zostal vynikajúci. Zvyčajne by som v obraze očakával zrnenie, rušenie a skreslenie, ale v tomto prípade sa tieto nežiadúce elementy prejavovali len výnimočne.

Verdikt

PTZ kamery sú hlavne o pohybe. Chceme sa pohybovať vpravo, vľavo, doprava, doľava a približovať obraz pomocou vstavaného zoom objektívu. Mali by taktiež spĺňať rovnaké kritérium ako statické kamery – kvalitný obraz. JVC VN-H657WPU poskytuje vysoko kvalitný obraz, bezkonkurenčný „Low Lux" výkon a výnimočne rýchle a presné otáčanie. Menu kamery je užívateľsky príjemné a je možné konfigurovať skoro každý aspekt kamery, aby ste ju mohli správne doladiť pre vaše prostredie. Prednastavené možnosti poskytujú excelentné výsledky bez dodatočného nastavenia. Avšak predsa len musím kamere vytknúť dve veci. Prvou je „zoom": 18 násobný „zoom" bude dostatočný pre väčšinu inštalácií, ale čoraz viac kamier podporuje 30 násobný „zoom" alebo väčší a v dnešnej recesii, keď užívatelia od svojej investície očakávajú čo najviac, môže byť väčší zoom veľkým bonusom. Po druhé, chýbajúca funkcia „Auto Tracking", ktorá by nám umožnila automaticky sledovať potencionálne hrozby. Medzi ďalšie funkcie kamery patrí aj: nahrávanie na mikro SD kartu (založené na spustenej udalosti), napájanie 24V a hi-PoE, poplachové vstupy a výstupy. S týmto všetkým dohromady máme k dispozícii excelentnú kameru.

2015-03-11 Home, Aktuality
Porovnať
Continue shopping Compare

has been added to your wishlist.

Continue shopping My wishlists
Content

Hľadáte špeciálne kamerové systémy?

Navštívte našu stránku www.plettac.sk. Nájdete tu kamery do vysokých teplôt, radiačného a výbušného prostredia, s vysokou odolnosťou voči EMC, riešenia pre armádu, dopravu, energetiku a ďalší priemysel.

Plettac Systems - kamery pre špeciálne systémy
Content

Termovízne systémy!